What I found most interesting is that all these sources not only advise their readers as to what kinds of food to place in their baskets, but also supply a kind of justification by explaining their symbolism. While various sources may differ in some details, they are overall fairly consistent. So here's my summary (you will find individual sources in the footnotes).
The foods that are always mentioned first are bread, eggs, salt and smoked meats (ham, sausage, etc.) Najczęściej i na pierwszych miejscach wymieniane są: chleb. As for their supposed symbolism, jajka, sól i wędliny. Jeśli chodzi o ich symbolikęin the case of bread it's a Eucharistic, to w przypadku chleba jest ona wyraźnie eucharystycznaand so, a więc chrześcijańskaChristian one: chleb to Ciało Chrystusabread is the Body of Christ. Natomiast jajka Eggs (często w postaci kraszanek czy pisanekoften brightly dyed or painted) are said to już be a symbol nowego czy odradzającego się życia i of new or reborn life;chociaż może to się kojarzyć ze zmartwychwstaniem Chrystusaand even though you might associate this them with Christ's resurrection, to samo słowo „zmartwychwstanie” się tu jednak nie pojawiathe sources avoid using the word "resurrection" itself. Sól jest szczególnie obładowana znaczeniamiSalt is particularly rich in symbolic meanings: gościnnośćhospitality, prawdatruth, sens życiameaning of life and even immortality. The meats, a nawet nieśmiertelność. A do wędlin jeszcze wrócimywe will come back to later.
Na dalszych miejscach pojawiają się: pieprz (jeśli jest, to zawsze wymieniany razem z solą), baranek, ciasta i chrzan. Pieprz symbolizuje ponoć „porozumienie między ludźmi a przyrodą”, ciasta (głównie [[Stanisław Leszczyński i czterdziestu rozbójników|babki]]) – umiejętność i doskonałość (dlatego podkreśla się, iż muszą być upieczone w domu, a nie kupione w sklepie), a chrzan – zwycięstwo Chrystusa nad męką. Trzeba przyznać, że coraz kreatywniej. W przypadku baranka nie chodzi o prawdziwe jagnię, a o figurkę baranka – symbolizującego, w zależności od źródła: Chrystusa zmartwychwstałego, zwycięstwo życia nad śmiercią i dobra nad złem, albo pokorę i łagodność. Figurka może być zrobiona z masła, cukru, ciasta, czekolady albo gipsu (w ostatnim przypadku raczej niejadalna). Według niektórych źródeł do koszyka można dorzucić też jeszcze: ser (być może chodzi tu o twarogową paschę, chociaż na obrazkach pojawią się plasterki żółtego sera z dziurami), masło, czekoladę (zapewne w postaci baranka) oraz wodę.